Studia I stopnia na kierunku matematyka to studia 3-letnie, a uzyskiwany tytuł - licencjat.
Absolwent posiada umiejętność przedstawiania treści matematycznych i przeprowadzania krótkich dowodów, formułowania problemów w sposób matematyczny, dokonywania złożonych obliczeń, posługiwania się narzędziami informatycznymi przy rozwiązywaniu różnych problemów matematycznych, korzystania z modeli matematycznych niezbędnych w zastosowaniach matematyki.
Studenci mają do wyboru dwie specjalności:
- matematyka w finansach i ekonomii,
- matematyka nauczycielska.
Charakterystyka specjalności
Absolwent specjalności matematyka w finansach i ekonomii oprócz podstawowej wiedzy matematycznej i ekonomicznej uzyskuje kompetencje budowania modeli matematycznych mających zastosowanie w naukach ekonomicznych, stosowania zasad rachunkowości, księgowania i sporządzania sprawozdań finansowych, wykorzystywania wiedzy rachunkowej w decyzjach strategicznych i operacyjnych przedsiębiorstw.
W programie specjalności matematyka w finansach i ekonomii znajdują się 3-tygodniowe praktyki zawodowe, co pozwala na wykształcenie umiejętności praktycznego stosowania narzędzi matematycznych w zagadnieniach finansowych oraz w nawiązaniu kontaktów zawodowych, a umiejętność zastosowania teoretycznej wiedzy matematycznej w praktyce zwiększa możliwości na rynku pracy.
Absolwent specjalności matematyka nauczycielska nabędzie wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne z zakresu przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego. Posiądzie również umiejętność wykorzystywania nowoczesnych narzędzi w pracy nauczyciela oraz zdolność dostosowywania wiedzy i umiejętności do zmieniających się warunków nauczania. Absolwent będzie mógł kontynuować studia nauczycielskie na drugim stopniu i uzyskać pełne kwalifikacje zawodowe, zgodnie z Rozporządzeniem MNiSW z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela.
W programie specjalności matematyka nauczycielska znajdują się atrakcyjne zajęcia praktyczne i praktyki zawodowe pozwalające na skonfrontowanie wiedzy teoretycznej z praktyką na gruncie szkoły, zapoznanie z warsztatem pracy nauczyciela, formami i metodami prowadzenia różnego typu zajęć dydaktycznych i opiekuńczo-wychowawczych oraz umożliwiające nabycie umiejętności dydaktyczno-wychowawczych w bezpośrednim kontakcie z uczniem i szkołą.
Co po studiach?
Absolwenci kierunku matematyka mogą być zatrudniani np.:
- w instytucjach finansowych (m. in. jako doradcy w bankach i towarzystwach ubezpieczeniowych),
- w przedsiębiorstwach gospodarczych i handlowych (marketing, badania sondażowe itd.),
- w biurach rachunkowych, działach ekonomicznych i w księgowości,
- w instytucjach zajmujących się badaniami opinii społecznej,
- jako pracownicy ośrodków badawczych i obliczeniowych,
- lub mogą zostać nauczycielem matematyki czy też kontynuować edukację w szkole doktorskiej (po studiach drugiego stopnia).